Czytanie Biblii w erze nauki
Czytanie Biblii w erze nauki https://scire.umk.pl/wp-content/uploads/2025/02/1-1536x864-1.png 1536 864 ECLASW jaki sposób czytać Biblię, kiedy mamy dostęp do coraz to nowszych osiągnięć techniki? Dr hab. Jacek Kobus,…
W jaki sposób czytać Biblię, kiedy mamy dostęp do coraz to nowszych osiągnięć techniki? Dr hab. Jacek Kobus,…
Nauka i religia Nauka i religia to dwie różne sfery, bardzo często ukazywane jako dziedziny nie do pogodzenia.…
Dykasterie – Nauki Wiary oraz do spraw Kultury i Edukacji – opublikowały 28.01.2025 notę „Antiqua et Nova” na…
W tym roku akademickim wracamy z comiesięcznym cyklem seminariów otwartych DLA WSZYSTKICH, które odbywać się będą na Wydziale…
Nauka i religia to dwie różne sfery, bardzo często ukazywane jako dziedziny nie do pogodzenia. Nam chodzi jednak o realne zmiany – w edukacji, w parafiach, w naszym podejściu do nauki i wiary. Chcemy pokazać, że te dwa światy nie są sobie obce.
Nie czekaj, aż ktoś inny połączy te światy. Zacznij działać już teraz. Twój pomysł może być tym, który zainspiruje innych.
W jaki sposób dać podwaliny do dialogu i współpracy nauki z religią? Co wspólnie możemy od siebie dać, aby zakończyć serię konfliktów z zakresu relacji nauki do wiary i wiary do nauki?
Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak wyglądałaby edukacja w seminarium, gdyby w wykładach teologicznych pojawiały się najnowsze osiągnięcia nauki? A może w Twojej parafii znalazłaby się przestrzeń dla naukowych wykładów, warsztatów czy wystaw?
Na stronach internetowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics i z wtyczek do social media. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.
włącz/wyłącz